Siirry sisältöön

kirjaston mediaohjaaja opastaa asiakasta älypuhelimen käytössä

Keskiviikkona 6.4. klo 10.00 - 13.00 Trion Palvelutorin Paja-tilassa (2 krs, punainen tila) kirjaston mediaohjaajat Sonja ja Hanna opastavat älypuhelimen käyttöön liittyvissä pulmissa. Voit tulla paikalle oman laitteen kanssa.

Ei ennakkoilmoittautumista.

Paikalla on myös Meidän lähikirjasto -hankkeen koordinaattori Pauliina Tuomela kertomassa kirjaston palveluista.

Yhteistyössä Lahden Palvelutori.

 

 

 

 

 

 

 

Kirjaston mediakasvatuspaketit tarjoavat erilaisille aikuisten harrastusryhmille, yhdistyksille ja kerhoille helpon tavan tutustua digitaitojen perusteisiin.

Ryhmäopastuksia voi varata seuraavista aiheista:

  • tietokoneen ja mobiililaitteiden peruskäyttö
  • mobiililaitteiden tietoturva
  • verkkokirjaston käytön opastus
  • digimaailman termit ja palvelut 
  • uutiset ennen ja nyt

Koulutukset toteutetaan pienryhmissä lähiopetuksena Lahden pääkirjaston tai lähikirjastojen tiloissa. Muutokset koronatilanteessa voivat tuoda rajoituksia ryhmien vastaanottamiseen.

Opastuksen voi varata kunkin paketin vetäjältä, ja vetäjän kanssa on mahdollista räätälöidä opastuksen kokonaisuutta ryhmän toiveita vastaavaksi. 

Kirjaston digiopastukset ovat matalan kynnyksen tapa ylläpitää media- ja digitaitoja. Tervetuloa harjoittelemaan yhdessä ja tutustumaan samalla kirjaston palveluihin!

Pakettien sisältökuvaukset ja varausohjeet Lastu-verkkokirjastossa

Lahden kaupunginkirjasto järjestää asiakkailleen mahdollisuuden saada digiopastusta etänä. EtäDigiopastus toteutetaan yhteydenottopyyntöjen avulla. Etäopastusta koordinoivat ja toteuttavat kirjaston mediaohjaajat, jotka seuraavat yhteydenottopyyntöjä aktiivisesti ja ottavat asiakkaaseen yhteyttä arkisin mahdollisimman pian yhteydenoton jälkeen kello 10-15.

Jos sinulla on haasteita digitaalisten laitteiden tai palveluiden käytössä toimi seuraavasti:

  • Soita numeroon 044 416 3517 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen: mediaohjaajat@lahti.fi
  • Jätä meille yhteydenottopyyntö ja seuraavat tiedot:
    Nimi, puhelinnumero, toivottu soittoaika, laite jonka kanssa haasteita on ollut ja lyhyt kuvaus ongelmasta.
  • Huomioithan, että etäopastus tarjoaa mahdollisuuden kysyä kirjaston e-palveluista sekä tietotekniikan ja internetin peruskäytöstä. Pankkiasiointiin ja asiakkaan maksuliikenteeseen liittyvissä asioissa emme voi auttaa.
  • Opastus on kertaluontoinen ja maksimissaan tunnin kestoinen. Valitse siis yksi tärkein ratkaistava kysymys. Huomoithan myös että kaikkia asioita ei ole mahdollista hoitaa etänä näkemättä asiakkaan laitetta.

Yhteydenottopyynnöt ja yhteystiedot poistetaan heti käsittelyn jälkeen.

Lisätietoa Lahden kirjastojen digiopastuksista